Home » » Tonton Menantu Encik Ikan Masin

Tonton Menantu Encik Ikan Masin

Written By Unknown on 10 Mar 2015 | 11:33 am

Menantu Encik Ikan Masin RTM

Sinopsis Menantu Encik Ikan Masin

Telefilem yang mengisahkan seorang duda mencari calon suami untuk anak perempuannya. Menantu Encik Ikan Masin memulakan jalan ceritanya dengan Osman berharap anak perempuannya iaitu Mawar agar bertemu dengan jodoh sesuai yang dapat menjaga anaknya dengan baik. Osman juga merupakan peniaga warung dengan dibantu oleh Mak Minah yang bertindak sebagai penasihatnya dalam mencari pasangan Mawar. Mawar mempunyai wajah yang cantik dan perwatakan sopan santun sering menjadi rebutan ramai pemuda. Osman mula melakukan pelbagai ujian terhadap calon lelaki namun mendapati perancangan itu bukan mudah dilaksanakan. Ini kerana dia berdepan pelbagai cabaran. Akhirnya secara tidak sengaja dia bertemu dengan Haikal yang berasal daripada keluarga yang kaya.

Haikal akhirnya diperkenalkan dengan Mawar terpaut hati dengan gadis itu dan berusaha untuk memilikinya. Telefilem ini turut menampilkan Azroy (Acong Sweetchild) yang mula membuat perancangan jahat selepas dia ditolak Osman untuk menjadi suami Mawar. Malah, Mawar sendiri tidak meminati Azroy yang juga rakan sekerjanya di kilang.

Menantu Encik Ikan Masin menampilkan pelakon seperti Kazar, Liza Abdullah, Mas Muharni, Azhan Rani, Achong Sweetchild, Man Raja Lawak dan Arin Raja Lawak.

Klik link di bawah untuk menonton.

Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
 
Support : Tonton Drama | Google | Blogger | Facebook
2014 Blog Hiburan Semasa
Template Created by Creating Website Proudly powered by Blogger