Home » » Tonton Pujaan Hati Umi, Azalea TV9 [2016]

Tonton Pujaan Hati Umi, Azalea TV9 [2016]

Written By Unknown on 21 May 2016 | 3:39 pm

Pujaan Hati Umi

Sinopsis Pujaan Hati Umi

Pujaan Hati Umi mengisahkan tentang Umi lakonan Wan Maimunah yang merupakan seorang ibu tunggal berusia 60 tahun. Dia tabah membesarkan 4 orang anaknya iaitu Razziah, Razman, Razzi dan Reza.

Umi adalah seorang yang dihormati oleh penduduk kampung. Malah dia pernah menerima Anugerah Ikon Wanita Warga Emas. Umi bahagia dengan kehadiran anak menantu dan cucu-cucunya. Dia merasakan kehidupannya telah lengkap.

Namun setiap keluarga pasti berdepan masalah dan ujian. Begitu juga dengan keluarga Umi. Menantu sulung Umi, Osman yang merupakan suami kepada Razziah meninggal akibat kemalangan jalan raya. Menyebabkan Razziah terpaksa memulakan kehidupan yang baru di rumah Umi. Razman pula langsung tidak pulang ke rumah kerana malu dengan Umi selepas dia meninggalkan majlis pernikahannya di saat akhir.

Umi cuba untuk menyembunyikan kesedihannya dengan harapan keluarganya akan kembali bahagia. Satu hari Reza memaklumkan bahawa dia ingin mendirikan rumahtangga bersama gadis pilihan hati bernama Rita. Berita tersebut amat menggembirakan hati Umi. Sebagai ibu dan ketua keluarga, Umi mengharapkan kehadiran Rita akan kembali menceriakan keluarga mereka. Namun lain pula jadinya. Rupanya Rita ada memasang niat buruk terhadap keluarga mereka.

Antara pelakon yang membintangi drama ini adalah Wan Maimunah, Talha Harith, Faye Khusairi, Wan Nor Azlin, Zain Hamid, Syaffiq Sahli, Sasqia Dahuri, Amanda Misbun, Nina, Haeryanto Hasan, Darren Zariff, Syasya Afiqah dan Kuza Muzaini.

Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.
 
Support : Tonton Drama | Google | Blogger | Facebook
2014 Blog Hiburan Semasa
Template Created by Creating Website Proudly powered by Blogger